Travgala...

Nu har jag precis kommit hem efter en kväll på Galaxen, Borlänge.
Kom dit under tiden som V75 pågick och minglade inne i puben.
Träffade människor som var supertrevliga
men det var så många
att jag inte kommer i håg namnen på alla dessvärre...
f´låt!!
Fördrink intogs så fort loppen var avklarade
och sedan satte vi oss till bords där förrätten stod serverad.
 Laxmousse tillsammans med rödlök och rom...
Inget för min del men jag smakade...
och petade lite så det åtminstone skulle se bra ut....hehe..
Under tiden som förrätten bearbetades så intog underbara,
vackra Sofia Rågenklint scenen.
Vilken fart och fläkt och så himla perfekt på en tillställning som denna.
Hon har ju en far och en morfar som hållit på med travhästar
så kunskap finns det samt erfarenhet
och vänner sedan tiden hon hängde med på travbanorna.
När hon satt till bords och försökte få i sig lite varmrätt senare på kvällen
 så berättade hon för oss att det hon kom i håg mest var korv med bröd
och smågodis som man fick handla för några kronor i kiosken. 
Kan se det framför mig....

Det delades ut mängder med priser...vinnarna är dessa:

Årets tvååring:
President Aubiose (Ola Ekström, Ro)

Årets treåriga varmblod:
Sergei Hanover (Leif Witasp, Rä)

Årets treåriga kallblod:
Rana Tabac (Clas Lyxell, Ro)

Årets Fyraåriga varmblod:
Annicka (Jörgen Westholm, Ro)

Årets Fyraåriga kallblod:
Egon (Hans R Strömberg, Rä)

Årets Äldre Varmblod
:
Dora East (Arne Ramberg, Ro)

Årets Äldre kallblod:
Lomar (Tage H Eriksson, Rä)

Årets Lärling/Ungdom:
Jörgen S Eriksson (Ro)

Årets Amatör:
Susanne Österberg (Ro)

Årets Proffstränare:
Jörgen Westholm (Ro)

Årets Körsven
:
Daniel Olsson (Ro)

Årets Bragd-medalj
Super Light (Jörgen Westholm, Ro)

Årets Ponny:
Ramona Mustang (Jonathan Gustafsson, Ro)
 
Årets Häst:
Sergei Hanover (Leif Witasp, Rä)
 
Årets Vårdare:
Katrin K Frick (Sergei Hanover, Rä)

Mycket trevlig prisutdelning och alla var mycket värdiga vinnare.
Även de nominerade är helt klart vinnare...
men den som berörde mest var kvällens första pris som gick till President Aubiose.
Olas duktiga kille som startade som tvååring två gånger
strax innan Ola gick bort och vann båda loppen.
 Frida och Matilda var på scenen och tog emot priset
men det sades inte så många ord.
 Tårarna sade det mesta.
Saknad!
Ola kan verkligen kolla ner från ovan
och vara stolt över sin fina dotter, personal och hästar.

Jörgen Westholm kammade hem en del priser under kvällen
och han väl värd det.
Snällaste körsven gick till Kajsa Frick som rankas som snällaste kusken i Sverige.
En bra bedrift med tanke på hur en del lever rövare ute på banorna,
ofta på grund av hett temperament.

Varmrätten serverade.
Kalv med tonfisksås(?), potatiskub samt rostade grönsaker.
Gott var det men såsen var inte direkt min melodi
men de övriga vid bordet gillade det....
bara fröken kräsen som inte klarade av den.
Till dessert serverades lingonparfait med pepparkakssmul och biscotti.

En bra middag om det inte varit för att både jag och Richard var hungriga efteråt.
Inte så mycket mat helt enkelt eller så var vi bara föööör hungriga när vi kom dit.
Sitter i af här och tuggar macka tillsammans med oboy
nu innan jag ska krypa ner i säng och försöka få en lång natts sömn.
Behöver verkligen det
och jag är glad att jag tog beslutet att köra i kväll.

För underhållningen stod Carola Becker, Mathias Holmgren och Big Eyed Mike.
De två första var väl sådär vanligt klämkäcka medans bandet var riktigt bra.
Underhållande och även om jag inte dansade
på grund av huvudvärk så var de sköna att lyssna till och titta på!!!

Och nu är jag som sagt hemma efter en trevlig kväll.

Bild lånad av: Dalatravet.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0