Sjuklinghär...

Godmorgon.
En riktig sjukling som sitter i fåtöljen med sitt leopardtäcke,
 pyjamas, en kopp te, glasögon, raggsockor...ja...
jag tror ni får en skaplig bild av hur det ser ut.
Nämligen haft en sjuhelsikes natt med hög feber och massa hosta.
Halsen e tjock och näsan likaså....
Så min konstatering är att jag har fått en riktig släng av någon vinterförkylning.

Messade med chefen i morse då jag inte kom ur sängen
och jag valde ju rätt dag att bli sjuk på.
Haha...det är -30 grader på Heden.
Huvva...hästarna skulle enbart få gå ut i dag
och ingen körning på schemat.
Bara rengöring och kanske lite skoning.
Så det var ju som sagt helt rätt dag att bli kravvlig på....

Tobias har varit ut och kissat
men han ville inte vara ute någon längre stund vilket jag tackar för...
han kunde inte stå still en sekund för då började tassarna krampa...
så det var med glädje han skuttade uppför trappen
när jag öppnade porten.
Sötisen....

Men nu ska jag fortsätta kurera mig.
Kommer intas en hel del te i dag
för det är det enda jag har hemma i skafferiet...
Men det är ju skönt för halsen i af...

Det positiva med denna måndagen
var ju helt klart att Sverige besegrade Finland med 3-0.
Härliga måndagsnyheter.

Hoppas ni är fria från sjukdom.
Och att ni får en underbar dag!!!!
Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0