En shopaholic säger ja- Sophie Kinsella

Rebecca Bloomwood har hittat sitt drömjobb. Hon spenderar andra människors pengar- och får betalt. Det perfekta jobbet, den perfekta mannen- Luke Brandon. Och nu, det perfekta bröllopet. Ja, Luke har friat och bröllopsplanerna är i full gång. Den här gången behöver inte Becky några ursäkter för att shoppa, för man gifter sig ju bara en gång... Beckys föräldrar tar för givet att hon ska gifta sig i England, i trädgården och bära sin mors bröllopsklänning. Men Lukes mamma planerar ett stort bröllop i New York. Becky vill förstås inte säga nej till någon och förberedelserna på båda sidor Atlanten fortskrider i takt med att datumet närmar sig.

Nu har jag läst den tredje boken om Rebecca och hennes pengar. Eller brist på pengar kanske man ska säga. Men denna boken är helt klart den roligaste. Som alltid tycker jag att de är lite sega i början men sedan släpper det och slutet är gott. Jag kan inte säga att denna serien är en superfavorit hos mig. Men jag läser den och hoppas att de ska bli bättre. Och ju mer jag skriver nu så inser jag att den första boken-
EN shopaholics bekännelser är den bästa.
Nu känns det mer som en utdragen historia som bygger på att Becky klantar till det med ekonomin och krediterna. Sedan är det x-antal sidor där hon försöker klura ut en lösning men hela tiden skjuter upp det till morgondagen....och i slutändan så slutar allting gott då hon måste erkänna för sig själv att det inte går att fortsätta. Problemen löses och sedan är allt bra. Som sagt, slutet gott allting gott.
Läs om ni gillar de tidigare böckerna.
Annars låt bli.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0