är det någon där? - Marian Keyes.

För några veckor sedan så läste jag ut denna boken.
Min första med Marian Keyse
och jag vet inte varför det tagit så lång tid
att läsa igenom någon av hennes böcker.
Men nu är det gjort.
Jag kan väl inte säga att hon är bra eller dålig.
Lite sådär mellanmjölk.
Funka och läsa men jag har sååå många andra författare och böcker
 som kommer före Keyes.
Men längre fram så ska hon få en eller två chanser till.

Beskrivning:
Nedbruten och omskakad ligger Anna
på soffan hemma hos mor och far i Dublin.
Hon är ett vrak i allas ögon men har bara en sak i huvudet:
 hon måste tillbaka till New York!
New York betyder allt: hennes lägenhet,
drömjobbet - och världens bästa man och make, Aidan.
Men inget är sig längre likt i Annas liv...

Tillbaka på Manhattan - och ruta ett - är det inte bara de fysiska och själsliga ärren som gör återkomsten komplicerad utan också det faktum att Aidan verkar ha försvunnit. Är det dags för Anna att gå vidare i ny relation - är det över huvud taget möjligt? Frågorna tornar upp sig, men en brokig skara av olycksbröder - och systrar - två födslar och ett helknäppt bröllop verkar för att få henne på rätt köl igen.




Boken tar ett tag att komma in i
men det kan nog även bero på att jag inte läst tidigare böcker om familjen Walsh.
Jag känner inte till systrar och föräldrar.
Men efter lite tragglande så kom jag in i det och hängde med.
En bok som handlar om att gå vidare i livet.
Att lära sig att älska igen och vara glad över det som upplevs i livet.
På sitt vis en mycket vacker bok.
Läs den vettja och skaffa er en egen åsikt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0