sos...

Nu under vintertid så tar huden mycket stryk
och då framförallt ansikte, händer och fötter.
Men de flesta människor sköter allt som oftast sitt ansikte
tio gånger bättre än händer och fötter.
Ansiktet får sin vård morgon och kväll, precis som det ska vara.
Fötterna stänger vi dock in i strumpor, sockor och tjocka skor,
allt för att inte frysa men allt detta tär på fötterna
och ger förhådnader och ökad risk för fotsvamp.
Inget man vill ha så jag hoppas ni sköter om fötterna varje vecka
och smörjer in dem ordentligt varje kväll!!!
(tro nu inte bara att jag är så duktig och gör detta så ofta som jag skriver...
men mitt mål är alltid att göra på "detta viset"
men tiden räcker inte alltid till...)

Men nu har jag rabblat om allt annat...
det jag ville komma till var händerna.
De utsätts för väldigt mycket varje dag, vatten, kyla, väder, värme...
För att ta hand om den och förhindra att de åldras i förtid
och blir fylld av sprickor så se till att smörja in dem flera gånger per dag!!
Otroligt viktigt och det är något jag aldrig glömmer.

Och för att förenkla  för mig själv(dåligt minne/stressiga situationer)
så har jag handkrämer utspridda lite varstans.
Väskan, badrummet, köket, nattduksbordet...

Dock skulle det bli alldeles för dyrt
att ha min absoluta favorit på alla dessa ställen
så den har jag enbart på ett ställe som lite extra lyx.
Och självklart är det
Elisabeth Ardens Eight Hour
Instensive Moustirizing Hand Treatment
.
Handkrämernas Rolls Royce!!!!

Men ett superbt budget alternativ är Niveas SOS.
Och den gör sitt jobb perfectly!!!!!

Klicka för att visa stor bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0