Rengör borstarna...!!!

Nu har jag gjort något som alla bör göra med jämna mellanrum
men som alltför sällan händer...
Och det är att rengöra sin make up borstar.
Sådana bakteriehärdar de blir om man inte sköter dem och rengör.
En del av min samling har nu blivit schamponerade samt insmorda med lite balsam.
Sköljt med rikligt med vatten och nu ligger de på tork som nya...

Använd bara ett milt schampo och balsam.
Och sedan så låter du borstarna ligga ner
och torka  så att inte vattnet rinner i fästet
och luckrar upp det för då finns det risk att borsten släpper från skaftet...

Så gott när man ska sminka sig och borstarna är fria från allt...
Helst ska man rengöra dem en gång i veckan
men det brukar inte ske för min del...
men så ofta jag kan åtminstone...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0