Det lömska nätet- Helene Tursten

Jag i dag läst ut Helene Turstens åttonde bok
om kriminalinspektör Irene Huss.
Har inte läst det föregående böckerna
men jag tycker ändå att jag kom in bra i handlingen.
Allt förklaras så att man förstår hur alla förhållanden i Irenes liv ser ut
och det är ju en förutsättning för att man ska komma in i boken.
Vad jag har förstått på recensioner
så har hon inte med lika mycket familjeförhållanden
i denna boken som i tidigare.
Däremot handlar boken om två brott.
Ett brott som cold case avdelningen arbetar febrilt
för att finna en lösning på
samtidigt som våldsroteln försöker finna en förmodad seriemördare.
En mördare som under bara några få dagar
har dödat och förgripit sig på två tonårsflickor.
Risken att denne har fler på gång är stor.
Det lömska nätet
Lite hoppigt tycker jag att det är men det är ändå okej.
Boken fick mig att vilja nysta reda på sanningen
och vända blad men jag var mer intresserad av morden som skett nyligen.
Det gamla mordet kändes mer som lite utfyllnad.
Men det behövdes nog annars hade lösningen varit för enkel.
Nu väntar lite läsning av andra böcker
men jag kommer garanterat att läsa Helenes tidigare böcker.
För skriva det kan hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0