Bad day....really bad day...

Not a good day.
Inte någon som helst stans.
Usch, fyyyy och blääää.

Huvudet jäklas, jag ser ut som en idiot, jag luktar illa och är tjock. Inte fet men tjock.
Jag behöver en dags vila samt en helkroppsrenovering men det kostar och det är inget jag kan unna mig just nu. Men jag har funnit lite isnpiration i af. Och jag vet att det så småningom kommer att bli bra. Jag kommer att bli lika fin och må lite bättre så småningom, jag måste bara lära mig att det tar tid.
 Allt tar sin tid, bara jag som inte lärt mig att uppskatta nuet.
Jag lever framåt hela i tiden och glömmer att uppskatta dagen, tiden, HÄR och NU!
För två år sedan kämpade jag som en tok och kom i mitt livs bästa form. Men som med allt så strävade jag hela tiden framåt och glömde uppskatta mig själv och inse att jag var smashing. Dum  man kan vara. Och i det hela när jag strävade efter lite mer hela tiden så blev det tillslut för mycket och det blev pannkaka av det hela. Nu sitter jag här och undrar hur jag ska komma tillbaka till det jag hade. Hur jag ska må och leva som bäst.
Med risk för att låta väldigt ytlig(vilket jag egentligen skiter i) så är det så att jag vet att en början till ett bättre liv är min vikt. Att jag måste neråt åtminstone 5kg. Och det känns som ett enormt stort steg när man inte får ta den enkla vägen och svälta ner sig de kilona.
Jag måste gå den tuffa vägen och den vägen vet jag tar längre tid
och det är därför jag avskyr den. Vill ha supersnabba resultat.
Helst ska det vara avklarat nu
 så jag kan checka av det på min lista över livs-todo´s.

Min önskan är nog faktiskt att åka i väg på ett spa en helg. Gud vad skönt det skulle vara att lägga alla måstn åt sidan, äta god och vällagad mat, massade, yoga, kroppsbehandlingar och sköna promenader. Åhhh....kanske det jag ska ha som morot till min viktnedgång. Att när jag klarat det så får jag boka in en tripp till Selma eller något annat trevligt ställe, kanske västkusten?

Så jag kanske ska ha en punkt.
En inriktining.
Och punkt ett blir, hälsa och välmående.
Och i den punkten innefattas så klart min viktnedgång och mat.
Ska nog skriva ner vad jag ätit varje dag här på bloggen. En form av sammanfattning av vad jag ätit, hur mycket samt motionen. Tror det blir lite jobbigt att erkänna vad jag stoppar i mig och gör för att röra mig men det kan det vara värt. Jagär ju en protokollmänniska som vill anteckna allt. Den inre kontrollanten som vill att allt ska vara rätt och riktigt. den som kommer att bli min död om jag inte lär mig att balansera den mer ordentligt.

Satt och räknade lite och på 6 månader så borde jag kunna gå ner cirkus 9kg. Det är mycket, otroligt mycket men om jag sedan lägger på muskler på det så kommer jag knata uppåt på vågen. Dessa kilon som jag vill ha bort nu är enbart fett...massor av fett. Usch, jag är så äcklig just nu.
Så jag siktar på ett och ett halv kg i månaden. Och jag ska försöka att äta ordentligt och vara duktig men det kommer nog gå upp och ner, viktigast är att jag inte svälter mig för att se resultat.
Det är ok om det tar lite längre tid. Huvudsaken att jag går i mål förr eller senare, dock helst innan 2010 är slut.
Så från och med i morgon så kan ni läsa vad jag intar under en dag och hur det går. Vet inte om jag kommer skriva ut min vikt, lite känsligt för min del men jag kommer skriva hur mycket jag ska bli av med åtminstone.

Nu blev det långt.
Men jag har några punkter jag vill stapla upp:
1. Mycket vatten, alldeles för dålig på det just nu.
2. Mat tre gånger per dag innehållandes protein, kolhydrater samt fett.
3. Morgonmotion, oavsett trötthet så ska jag ta med mig gumman ut.
4. Promenader i rask takt. Helst med stegräknaren så fort batteriet är bytt.
5. Cykla till jobbet? Någon gång i veckan?
6. Styrketräning med pilatesbollen.
7. När knäna stärkts så bli det lättare jogging. Mål:3km.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0