Migrändag.

Jag ligger hemma på soffan i migrän.
Eller nu är det snarare en migrän
som övergått i spänningshuvudvärk.
Vaknade vid halv åtta och trodde jag skulle dö.
Men jag klarade mig denna gången med.
Vet inte varför jag fått en attack i dag
men antar att det är den sabla inre stressen.
Den tar kål på mig. Och jag vet inte hur den ska mildras,
 det känns som ett omöjligt fall.
Men det är väl bara att bita ihop
och försöka rida ut stormen. Kan andra så kan jag.

Ska ju arbeta i kväll så det gäller att friskna till så gott det går.
Jag vägrar missa snabbjobbet på banan i kväll,
ska bli så roligt att se skillnad från förra veckan.
 Det är ju fröken mot Bosse i kväll och doktor Johansson
har ju planerat start för lillgrabben snart
 så det gäller att trimma på honom så gott vi kan.
Jag vet inte om start inom en så snar framtid är möjlig
 men vi får väl kämpa på och se vart vi står när det börjar bli dags.
Några veckor har vi i af på oss.

Ett försök till frukost nu kanske.
Och sedan ska jag vänta på att Peo hör av sig om dagens upplägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0