Vi kanske e lite lika trots allt...

Alltså jag vet inte om jag kommer att klassas som en idiot nu.
Men jag sitter och kollar in teve tre.
Just nu visas ett extra insatt avsnitt med Hollywoodfruarna.
Och jag kan inte annat säga än att jag håller med
Anna Anka en hel del om det hon sagt hittills i dagens program.

Hon menar på att när man träffar en man så är det alltid viktigt
att göra allt det där extra.
Känna sig snygg, klä sig i snygga kläder,
sminka sig...raka benen...ja allt det där som man efter en tid
kanske gör mer sällan.
Men varför slutar man med det?
Varför blir man så bekväm?
Visst förhoppningsvis så är väl killen du träffar kär i hela dig...
både in och utsidan men hallå...
det var ändå hela paketet som han ville ha från början.
Både ditt hjärta, hjärna och utsida.

Vad är det som säger att han kommer stanna för alltid
om du inte gör de där extra hela tiden?
(Och nej jag förespråkar inte otrohet).
Det som du tyckte var viktigt i början.
Tro tusan att gräset kan vara grönare på andra sidan
om personen man lever med inte bryr sig om varken sig själv eller dig...
Och nu menar jag inte att det bara är kvinnans last,
det är lika för båda parter.
Man ska väl vårda det lika, eller hur?

Nej en sak är säker...
jag har själv spolierat ett förhållande för att jag blev trött av för mycket arbete och därefter sjuk
och inte orkade ta hand om mig själv även om jag ville.
Men jag har lärt mig en känslosam läxa och
jag kan garantera att jag kommer inte att göra om det misstaget.
Man lär sig...men det kan kosta en hel del..

Jag kommer hädanefter om jag träffar någon göra allt lika hela tiden.
Inte ändra på något för att det blivit seriöst
eller att det gått lång tid.
Kärleken ska vårdas.
Och självklart ska man kunna gå i myskläder...
det är inte det jag menar...
men kanske inte varje kväll...eller med en extra twist?
Det är upp till var och en men jag vet hur jag kommer att göra i af.

Om fler vårdade kärleken så skulle färre skilsmässor/uppbrott ske...
tror åtminstone jag.

Nej...Anna Anka och jag har visst en del lika åsikter.
Hon e inte så dum trots allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0