Golden Mine och Ulrika Hagström.

I går morse klev jag och gumman upp tidigt.
Hon tittade skeptiskt på mig när jag satte på mig mina stallkläder.
Men i väg bar det på cykeln i -8 grader.
Och det var skönt, fick återigen röra på kroppen lite och jag behöver ju det.
Verkligen.
¨
När vi var framme i stallet så var det pang på arbete.
Packade selar och annat, satte för transporten, mockade, borstade och fixade.
Lurven och fröken gick snällt in i transporten och det var en bra start.
När vi kom till Rättvik så var det sedan full fart framåt då de tidigarelade provloppen.
Men vi hann.
Jag kom till defileringen i sista sekund men det gjorde inte så mycket.
Var stopp i stallgången så jag kom inte så långt.
När första starten gick så hade jag noll styrning på gumman men i provloppen är det ju alltid obligatorisk omstart vilket kändes som en lättnad. I riktiga starten kom vi i väg bra, dock några få galoppsteg först men hon fann traven och vi seglade fram. Kändes grymt bra och Peo hojtade till att jag kunde gå upp i andra spår...utanför ledaren. Inga problem...tog inte många steg innan vi var på plats...sedan låg vi där tills Sundberg som låg innanför fick galopp. Då gick vi fram och tog ledningen resterande del av loppet. Kändes väldigt bra om man bortser för andra varvet på bortre långsidan. Då kopplade hon av och man fick ingen vidare reaktion men sen i sista sväng så vaknade hon till liv igen samtidigt som det kom en häst upp på utsidan.
I mål stod det mellan mig och honom men vi knap första platsen...
I högtalaren så ropade de ut -Golden Mine med Ulrika Hagström.
Det var mäktigt och gav mig mersmak.

Hoppas på att få chansen att köra flera.
Det var ju så roligt att få se framstegen som fröken gjort.

Bra start på min lördag!
Tack Peo för alla möjligheter
och chanser du ger mig att utmana mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0