150 bajspåsar inhandlade;-)

Nu ska jag krypa ner i soffan efter lite surfande...
Har haft en alldeles underbar dag
tillsammans med syster och Lasse(heter det svåger?).
Det blev marknad....
riktigt kallt men jag hade åtminstone vinterjacka och vantar.
Det är jag glad för.

Vandrade faktiskt igenom hela marknaden
med obligatoriska stopp som träkolsgrillad hamburgare i rondellen,
varma chips(alldeles nygjorda, mums!),
 traktorer och andra maskiner...
blev även en sväng in på Furutorp,
där Grynet fick en ny matskål med fat.
Så nu slipper hon jaga maten från sitt fat som hon hittills har haft.
införskaffade sig en till Nusnäs ljusstake
 efter lite funderande.
Och självklart suktade vi efter massor där inne. Så fint...

Marknaden bestod av vissa "måsten" och en massa skit.
Det vill säga som vanligt då.
Men vi gick förbi två tjejer som tillverkade egna smycken
och jag tänkte visa lite och länka till dem längre fram.
Hemsidan var under uppbyggnad.
Men riktigt snygga armband som jag gärna skulle ha ett gäng av.
Blir nog en beställning längre fram tror jag...

Strumpor, kolor, nougat, 10 kronors fynden, t-shirtar och andra kläder i olika former, väskor, mat osv...allt var helt enkelt som vanligt. Men mysigt var det i af även om mina fötter fortfarande inte tinat;-)
Fick i af med mig 150 st bajspåsar i rosa och lila till Grynet. Och det går väl under dagens kap. Nu klarar vi oss ett bra tag framöver. Och hela Leksand kommer att veta vart vi varít
och promenerat när de ser vart påsarna är kastade...hehe!
En blomma införskaffades också, för 40 kronor fick man en papegojblomma och den kommer passa fint i mitt hem. Nu behöver jag inte fler höga blommor utan skulle behöva lite låga som kan stå i vardagsrumsfönstret när pelargonerna ska vintra nere i källaren. Samt lite fina till sovrummet, behöver bättre luft därinne...men vet inte vad som passar riktigt...

Men blomman har än så länge min syster betalat...
så hon äger den ett tag till fast att den står i min lya;-)

Efter marknade så ville Lasse kolla in nån maskinvisning,
dock satt jag snällt kvar i bilen.
Diskuterade köksluckor md syrran i stället.


När vi kom till Leksand så intog vi kebabtallrik på Bosporen.
Satt fint efter en hel dag ute i den friska kalla luften.

Hade planer på utgång under kvällen
men jag orkar inte med det i dag.
Ska ligga här hemma på soffan och mysa med sömntutorna i stället
och lyssna på regnet som smattrar mot rutan.
Ha en trevlig lördagskväll allihopa...och glöm inte att njuta av livet!!
Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0