Samtal till polisen i dag...

Fryser både på insidan och utsidan.
Har haft en grym start på denna dagen.

Ett sjukt jobbigt samtal som inte känns avslutat.
Så nu bävar jag för avslutet.
Är liksom inte redo ännu...gråter fortfarande för mycket.
Blä...

Och så gick jag ju en långis med hundarna.
Solen sken och allt var underbart skönt.
Helt plötsligt ser jag hur Tobias laddar järnet och drar.
Inte efter något eller någon...han bara springer...
Men Grynet stannar....
Jag ropar och visslar men får ingen respons.
Letar på strandpromenaden men ingen har sett något, känns som att vi är överallt men till slut så får jag nog och ringer polisen. en supertrevlig polis bemöter mig på ett mycket bra sätt då paniken har gripit tag i mig... Och han frågar vad det är för hund och jag berättar...då undrar han om jag har möjlighet att ta mig till simhallen... För där finns det nämligen en liten cairnterrier kille som väntar...

Åhhh...vilken lättnad...
Han var oskadd och skämdes när jag träffade honom
fast att jag bara var glad att se honom.
Är lite orolig inombords att han inte trivs hos mig längre.
Varför skulle han annars springa bort??

Nu måste jag pallra mig till affären..och sedan ta ett varmt bad.


Kommentarer
Postat av: Pillan

Ojj ..det är verkligen inte likt Tobias att sticka ...tur att det inte var nåpot som hänt honom iallafall , klart att han trivs hos dig för annars skulle han inte äta mat och vara rastlös...

2009-11-22 @ 16:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0