En shopaholic i New York- Sophie Kinsella

Nu har jag läst ut andra boken i shopaholic serien
och den började mycket segt men i mitten släppte det
och jag hade svårt att lägga ner den.
Gillar ju lite lättlästa typiska tjejböcker mellan varven
och detta är en bok som precis som ettan kan få en och inse
hur samhället påverkar oss till att var materiella.
 För en person som shoppar mycket
och har svårt att hålla i pengarna kan denna boken
vara en riktig varningsklocka hur livet snabbt kan vända.
Nu låter det som en att det är en allvarlig bok
men den är lätt att komma in i
och jag skulle verkligen rekommendera att läsa En shopaholics bekännelser
till att börja med så man får lite mera insikt i Rebecca Bloonwoods liv.
För allt startar i bok nummer ett
och handlingen tycker jag vävs ihop mellan de båda böckerna.
Boken ger tid till eftertanke om vårat enorma konsumtionssamhälle
samtidigt som den visar att hoppet är det sista som överger en.

Från baksidan:

Rebecca Bloomwoods liv är perfekt.
Hon har ett bra jobb som ekonomirådgivare på morgonteve,
hennes bankkamrer är snäll mot henne
och nu kanske hon till och med kan få fortsätte sin karriär i New York!
När hon åker dit tänker hon verkligen besöka alla viktiga platser
 såsom Frihetsgudinnan och Guggenheimmuseet.
Men först måste hon så klart  till Saks och sen Bloomingdales...
Kommer Rebecca verkligen leva upp till sitt nya motto:
 "Köp bara det du verkligen behöver"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0