Sovmorgon, eller?

I morse tog jag sovmorgon.
För klockan ringde
men jag var tydligen inte sugen på att kliva upp ur sängen.
Vilket inte är helt bra då jag försov mig två timmar
och låg efter i mitt späckade tidsschema som jag hade i dag.

På något underligt sätt så lyckades jag i af styra upp allt
och hinna men med andan i halsen.
Peo var nämligen borta på möte och jag hade stallet själv.
Men hästarna fick rent och Gamlen och jag var ut på en tur i skogen.
Mjukade upp och tog det rätt så lugnt.
Han kändes fin och jag hoppas vi kommer med i loppet
nästa vecka som vi anmält till.

När jag kom hem på eftermiddagen hade ju regnet öst ner
så jag fick åka till Heden
och kasta in dem för de var alldeles blöta
och jag är lite rädd att de ska bli kalla om ryggen.
Framförallt lille fölet.
Men pratade precis med Peo och det såg bra ut.
De hade torkat snabbt efter att de fick komma in
och det är skönt o veta.
Nu blir det en prommis med hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0