Juvelerna är knipsade.

I dag hade jag sådan tur att jag återigen fick lite sovmorgon.
Och när jag kom till jobbet kände jag mig riktigt pigg.
Otroligt skön känsla.
VI körde tösen och lilleskrutt uppför berget
och det kändes super bra för min del
 att sitta bakom fröken.
Hon har aldrig varit så pigg och framåt uppför berget
och jobbade med hela kroppen.
Super!!!
Lillen var dock inte lika taggad i dag
utan kopplade av med jämna mellanrum
men precis som för människor så kan ju hästar
ha en dålig dag så det är helt ok.
Nästa gång kommer det att flyta på bättre.

Efter en snabbfika så tog vi in 4-åringen
och gav honom lite mat innan han fick knatat in i transporten.
För precis som föregående onsdag så var det utflykt på gång.
Dock inte lika långt i dag då vi bara for till Borlänge och veterinär Åslund.
Han skötte sig fint och reagerade knappt när han fick lugnande i kroppen.
Men efter en liten stund så blev han full som en kastrull
och höll på att sätta sig mitt på gången,
dock lyckades vi tillsammans styra upp det till stående position.
Han fick även lite bedövning i kulorna och sedan vila.
När den hade tagit så började själva ingreppet.
Otroligt intressant att se då jag fick stå bakom
 och hålla i repet som skulle se till att hans bakben stod kvar på backen.
Och efter mycket kort tid så var kulorna bortknipsade.
Golden Sands är numera vallack.
Tror inte han förstått det riktigt själv ännu
men förhoppningsvis så ger det den effekt vi är ute efter.
Bara att hålla tummarna nu att hormoner
och leder blir bättre och att glykosen
sedan hjälper till lite ytterliggare på traven.

Om några månader hoppas vi att ryggmuskulaturen ska vara tillbaka
och att vi kan börja köra snabbare igen.
Men det får ta den tid det tar.
Blir nog ingen start i år i vilket fall som helst...
men nästa år...då jäklarns;-)

Nu ska jag och fixa lite...
I´ll be back...

Kommentarer
Postat av: Nina

Det var lite fyndigt skrivet av dig... "...hjälper till lite ytterliggare på TRAVEN..." för det är väl en travhäst va?...hur som haver så tyckte jag att det var lite kul iaf...haha =)

2009-05-13 @ 18:33:45
URL: http://ninaludde.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0