Jobbat.

I morse gick det tungt som attan att ta sig upp ur sängen.
Men jag gjorde det efter många om och men.

Nu sitter jag här och stinker häst.
Har jobbat och betalat räkningarna.

Först körde jag och Peo tillsammans de två yngsta.
Gick bra och de fick jobba på med tunga vagnen
på sandvägarna och upp en bit på berget.
Nyttigt för fröken som behöver jobba med ryggen
och bygga på sig lite mer där.

Efter den turen så tog jag gamlen på en tur upp på berget
och han kämpade på riktigt bra.
En duktig kille som aldrig ger upp.

Arbetet gick otroligt fort
men det kan ju också bero på att det är så himlans roligt.

Hem...och det mindre roliga är nu avklarat.
Jag har betalat mina räkningar.
Jihooo...så nu är man fattig igen.
Suck och stön.
Längtar till nästa lön;-)

Nu blir det solen på balkongen
och förhoppningsvis grillning med gamla göteborgsvänner i kväll=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0