Hundbajs.

Jag har en liten sak som jag irriterat mig på ett tag.
Och det är hundbajs.
Som hundägare ska man ALLTID
ta upp efter sin hund om det kan vara störande
för andra människor.
I skogen känns det inte direkt aktuellt
såvida de inte utför sina behov mitt i elljusspåret.

Själv så ser jag alltid till att plocka upp
och jag ser det som en självklarhet.
Men det finns människor som plockar upp bajset i påsen
och sedan kastar de påsen i naturen?
Hur är dessa människor funtade?
Naturen kan ju inte bryta ner plasten...
Och hur drygt är det egentligen att bära påsen
till närmaste papperskorg?
Seriöst...om man orkar böja sig ner och plocka upp det
så kan man väl lika gärna se till
att de kommer till en plats där de kan brytas ner?

Eller har jag fel?



Jag är stolt över att jag plockar upp Grynets bajs
trots att jag tycker det är äckligt....

Så nu har jag avreagerat mig lite...

Kommentarer
Postat av: sofie

du har såå himla rätt.. imorse när ja va ute å red så såg jag minst fem st hundbajspåsar med bajs i låg längs med vägen. jag blir värkligen helt tookig. isf är d väl i (mina ögoon) bättre att låta skiten ligga kvar för d försvinner ju lixom med tiden.. menmen.. folk tänker väl inte lika långt som oss;)

2009-05-21 @ 12:39:48
URL: http://sofief.bloggspace.se
Postat av: Nina

Håller med föregående skrivare...du har helt rätt...jag tar ALLTID upp efter min kille...Ludde tycker att Grynet är såå sööt...han sitter här bredvid mig och tittar på henne... =)

2009-05-21 @ 23:11:05
URL: http://ninaludde.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0