Bajshäst.

I dag har jag jobbat.
Lite segt efter nattens äventyr men så kan det vara.
Klockan 07:00 var jag redo för dagens sysslor.

Challe var stormförtjust när jag kom och låste upp dörren åt honom.
Lilla gubben har fått sova själv i natt.
Plutten;-)
Gjorde rent i stallet och tog det lugnt och skönt.
Körde tösen nere i skogen och det gick riktigt bra.
Nöjd är jag då hon var riktigt pigg och fräsch.

Körde Lurven också vilket inte gick riktigt lika bra.
Vi kom ner i skogen och sedan såg han en cykel som var livsfarlig.
Och jag skämtar inte...den tänkte döda oss!!!!!!!!!
Hjälp!!!!!!!!!!
Så på ett ögonblick så hade han tvärvänt
och jag flög som en liten vante ner och fastnade i vagnen...
släpades med en bit innan jag lyckades kravla mig loss
och fick se Lurvens rumpa fara i väg i en rasande fart
och lämna mig att möta cykeln öga mot öga.

Men som ni nog förstod så var inte cykeln ute efter mig;-)
Så jag fick vackert knata hemåt men efter en bra bits promenad
så kom två bröder och plockade upp mig.
De var så oroliga att jag skadat mig
och hade redan tagit hand om Lurven
som stod hemma på gården så snällt och väntade.
Bajshäst!!
Nu är han billig
och i paket när han fyller år ska han få en blå cykel att ha i sin box.
Så kanske han lär sig?
Eller just de...gamla hundar kan man inte lära sitta....hmmmm...

Har i af fått ordning på stallet
och ätit en mysig frukost på balkongen tillsammans med Thomas.
Han har inspekterat min rygg som inte ser så rolig ut.
Helt uppskrapad på höger sidan
och förmodligen ett knäckt revben.
Ska kolla upp det lite senare i dag...
nu måste jag krypa ner och försöka sova lite...helt slut.

Verkar inte bli något Hedemora heller
då jag inte kan köra bil själv
och Thomas var tvungen till att jobba
då Leksand strand öppnar luncherna i morgon.
Det samma som att nu är det sommar.

Hoppas ni har haft en bättre start på söndagen.
Återkommer senare om gårdagens bravader;-)
Pöss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0