Lördag.

Lördag.
Hela dagen.
Allt är fortfarande en enda röra.
Tycker inte om att ha röra i mitt liv.
Vill ha hyfsad ordning och reda.
Inte totalt kaos.

Ska försöka att göra mig i ordning så jag kan se ut som en människa i dag.
Eller åtminstone så att ingen går åt andra hållet när de möter mig på gatan.
Ska nämligen ut och gå en morgonpromenad med gumman nu.
Hon kom in och väckte mig med en massa pussar
men sen har vi legat kvar i sängen och myst.

Tyvärr skiner inte solen i dag utan det är mer grått
precis som min sinnesstämning.
Vill tröstäta och frossa i soffan.
Ligga under mitt täcke och hoppas att mitt liv vänder snarast.

Men så kan vi ju inte ha det så jag ska åtminstone
sitta
på min feta röv och kolla på teve...
utan täcke...
och inget frosseri...

Men till Er andra som inte har lika bedrövliga liv
hoppas jag att ni får en underbar lördag!!
Kramar om Er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0