Tjockis Ullis..

Jag har blivit tjock på riktigt.
Eller jag hoppas att fallet inte är så.
Men jag känner mig som en heffaklump på riktigt.
Vågar inte prova jeans...
men jag vet att några som har varit för små en längre tid går på nu men de sitter tajt...
men hur kan det gå ihop?
Att väga mer och få upp och igen byxorna som inte gick tidigare?
Skumt!!!
Känns inte riktigt rätt...

Men jag vet ju att det enda som råder bot på denna hemska känsla jag bär på är att äta rätt och motionera.
Ta tjuren vid hornen och ta tag i det hela...men suget känns ganska långt borta då jag hör åskan mullra dovt utanför. MEn till helgen när jag kan andas ut efter mitt lilla prov så ska jag ta mig några riktiga långpromenader. Kanske får jag med mig Henrik? Vem vet...eller Maja och Morris.
Alltid trevligt med lite sällskap och Grynet tycker att det är dubbelt så skoj när hon får kuta runt lös med en polare. Limsjön runt är ju trevligt så om det inte öser ner så tror jag att ni kommer att hitta mig ute i naturen denna helgen. Kanske en bio också men det återstår och se...pengarna flödar ju inte på kontot direkt.

Åter till min tjockhet...någon som har några bra tips som man kan få ta del av?
Så en del av min nuvarande deprission är detta i-lands problem.
Jag får ju trots allt mat i magen och ska väl inte klaga, behöver ju inte gå hungrig som så många andra här i världen. Dock finns det ett litet men...jag är inte nöjd med mig själv och då blir det ett stort problem...och mina tankar glömmer bort att tänka på alla människor ute i världen som svälter. Jag är en egoist. Jag vet. Men jag har ingen aning om hur jag ska sluta upp med sånt larv.

Grejen är kanske att ja ginte gått upp i vikt...
vågar inte ställa mig på vågen för att få veta...
utan jag kanske bara är enormt uppsvälld?
Eller lurar jag mig själv om jag säger så?
Kunde ju önska att det var så enkelt
som att bara behöva bajsa eller något sådant;-)

Hmmm...nu har jag något att tänka på...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0