Kolmila besök, middag...kan inte klaga...

Efter vårat besök på Bäsna så plockade vi upp Grynet och for till byn.
Blev en underbart god middag bestående av grillad fläskfilé
och till det en potatissallad med senapsvinaigrette.
Så fantastiskt gott och vi hade även tur att få lite grillad halloumi.
Sällskapet var så bra så...trivs helt underbart bra hemma hos familjen Stålberg
och de har så stooooora hjärtan att man blir alldeles rörd.
Så skönt att känna sig välkommen trots att deras son inte ens är hemma.
Jag blir ändock inbjuden
så jag kan ju inte vara en helt tokig människa att ha i ens närhet...
Även Malin(kusin) var med och det var roligt att se henne
efter att jag gav på förslag häromdagen att vi ska ta en bakdag tillsammans.
Var så sabla nervös när jag skickade mailet
för jag tänkte att hon kanske skulle tycka att jag var helt bakom...
men hon hade blivit glad så det lättade mitt hjärta nå enormt.
Supersöt tjej som verkar vara hur go som helst.

Till efterrätt så fick vi Malins hembakade jordgubbspaj.
Tjackasmack!!!
Den var supergod!!!
Finns en bit i kylskåpet till Henrik...
han blev ju så avens när jag skickade ett mms till honom på min pajbit;-)

När maten var intagen så stod magen åt alla håll o kanter.
Men de var de värt.
I allafall tog vi oss en promenad till Asaklitt och Kolmilan som de har tänt i dag.
Så otroligt mysigt att det fortfarande finns familjer
och entusiaster som håller liv i gammal kunskap.
Hundarna fick springa lösa ute i skogen och tyckte att det var så roligt.
Gick även förbi båthamnen så att de fick svalka av sig lite,
själv stod jag dock kvar på land.
Det var nästan så att de simmade lite i dag med men både Morris och Grynet
var lite skeptiska till vågorna som rullade in i mot land...
men de vänjer de sig snart vid...

Nu är vi hemma och min lilla fröken ligger avdäckad under mina fötter.
Lilla skruttan men klockan är ju trots allt halv nio...
Nu blir det väl lite teve och sedan sängen.
Hoppas ni har haft en underbar lördag, puss puss






Kommentarer
Postat av: Lisa

Ståhlbergarna verkar vara helt underbara! Så skoj att de tar ut dig på lite äventyr! Jag ville mest önska dig en fin namnsdag idag<3 Många KRAMAR å ha en skön Lördagskväll...

2009-07-04 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0