Träningsupplägg.

Mitt träningsupplägg:

100 * situps (50*raka+50*sneda)
30 * armhävningar
50 * rygglyft
60 * rumpa (20*långsamma+20*snabba+20*kissande hunden)

Detta blir min styrketräning som jag kommer att köra hemma varje dag.
Mest för att stärka mina muskler och längre fram lägga på vikter.
I början blir det enbart den egna kroppsvikten som motstånd.
Nog så tufft med tanke på min vikt;-)

Utöver detta så är det mycket kondition som krävs för att gå ner i vikt.
Min tanke är att jag ska börja springa.
I början blir det väl att jag är ute i ca 60minuter och
då varvar jag 1 minuts snabb gång, 1 minut sppringades,
1 minuts gång, 1 minut springades....osv.
Så totalt ska jag ha sprungit i 30minuter och gått i 30 minuter.
Lite beroende på väder samt väglag.
Kommer mjukstarta och köra detta 2 gånger i veckan.

Utöver det blir det mina dagliga promenader med Grynet samt en långpromenad.
På morgonen ska jag försöka att gå i minst 30minuter för att starta förbränningen.
Utöver detta har jag även mockningen fem dagar i veckan.

Tror verkligen att jag varit realistisk i mina mål och
 kommer redovisa varje vecka hur resultaten ser ut.
Snart är jag tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Nina

Håller tummarna att du ska lyckas...själv försöker själv att gå ner ca 10 kg...sakta men säkert...gick ner 10 kg förra våren och det gjorde jag alldeles förfort så jag åkte på gallbesvär...så nu den 24:e feb så ska jag operera bort gallan...går man ner för fort så kan detta tyvärr hända...så därför går jag ner långsammare nu...äter sundare...flera mål mat om dagen och små portioner...rör på mig måttligt...(har ju knä och rygg besvär som jag måste ta hänsyn till)...men en fråga?...vad är det för övning som du tänker göra med rumpan?...kissande hunden fattar jag men sen då?...



Hälsningar från mig som håller tummarna stenhårt... =o)

2009-01-22 @ 20:37:51
URL: http://ninaludde.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0