Tillbakablick: Gasklockorna 2008

I somras var jag och min kära vän Mia i Gävle.
Anledningen: Lars Winnerbäck.

Denna fantastiska människa spelade vid gasklockorna.
Solen sken och humöret var på topp.
Vi skrålade i kapp med Lasse.
Varje låt var magi.
Och ståpälsen fanns på plats.
Vill tillbaka.
En underbar kväll med kärlek och  glädje.
 
(När jag jobbade min första säsong i Åre 2002
kom jag i kontakt med hans musik.
Min pojkvän Fredrik introducerade mig.
Så underbart.
Jag var kär direkt.)

Nu ikväll var det en liten dokumentär om honom och
turnen som var i somras.
Jag bara lutade mig tillbaka i soffan och njöt.
Tårarna samlades då jag fick lyssna på duetten med Miss Li.
Låten om mitt liv just nu.
Om du lämnade mig nu...

Tack Lasse för att du finns!
Du e grym!!!





Kommentarer
Postat av: Nina

Visst är han helt underbar Lasse..?!...vart förtjust i hans musik 2001 när min fd och hans kompis spelade en gammal låt i bilen och jag frågade vem sjutton är det där?...och jag vart alldeles lyrisk och bara måste fixa hans musik...så nu har jag hur mycket som helst med honom...Dock har jag inte sett dokumentären som var igår...men jag spelade in den och ska försöka se den så fort som jag bara kan...

Hoppas att du mår bättre snart.../ Kramar från Ludde och mig =o)

2009-01-15 @ 20:24:25
URL: http://ninaludde.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0