Start: 3 januari 2009

Startvikt: 68,4kg.
Målvikt 3 juni: 57,4kg

Nu har min jakt efter att bli av med 11 paket 1kgs smör startat.
Under max fem månaders tid ska jag kämpa för att få tillbaka mig själv.
Och när målet är nått ska jag leva sunt och med insikten
 att man kan äta av allt men inte jämt och inte i frosseri!

Drack ett mål Prenet i morse innan jag satte igång dagen.
Ny smak.
Banan.
Och jag kan väl säga som så att den luktade gott med smakade mesigt.
Kommer nog tyvärr mest bli en pina att dricka den
 men jag har bara 13 måltider kvar, av den smaken.
Sen har jag choklad och massor av jordgubb.
Jordgubben smakar barndom för mig.
Glass i 3-smak.
Päron, vanilj och jordgubb.
Mums.

Visst är det tungt att dricka dessa pulverdrycker nu för de framkallar lite kräkkänsla men egentligen är det nog inte dem de är fel på för jag mår illa om jag så dricker vatten eller medicin. Så det är nog snarare morgonproceduren som är kämpig. Bara för mig att bita ihop. Vet ju att det är för ett gott syfte.

Mitt sockersug håller redan på och spökar.
Såååå drygt.
Hur i helskotta har vi människor kunnat bli så sockerberoende?
Alla är vi det mer eller mindre...
och det mesta man kikar på i affären innehåller mängder av socker.
Vill tillverkarna döda oss i förtid eller är de rädda
att inget kommer att bli sålt om det inte smakar sött?
Vi vet ju egentligen inte hur mängder av livsmedel
ska smaka pga. att de innehåller så mycket socker och salt.

Neeej aå naturligt som det bara går ska det vara.
Det mår kroppen som bäst av!!

Nu ska jag fortsätta dricka mitt vatten och sen blir det nog soffan.
LIte frusen faktiskt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0