Min första arbetsträningsdag.

Min första arbetsträningsdag.
Skoja inte att jag var skapligt nervös när vi vaknade i morse.
Både jag och Emma var lite halvsega och
 hade helst legat kvar under täcket ett par timmar till.
Även om jag inte sover mycket så är jag inte van att måsta gå upp
och passa tider.
Men 07:00 ringde klockan första gången.
07:10...åhhhh...jaja, jag måste väl...
Grynet trodde att vi båda fått hjärnblödning som
började käka yoghurt och grejja.

Fick skjuts av Emma ut till Heden
då hon har var så gullig att ta hand om Grynet under dagen.
Och jag skulle bara några hus bort från hennes pappa så det var otroligt snällt!

Trillade in i stallet och kikade runt lite,
observerade vid utsläppet, mockade lite bajs, mös med lurven och
bara andades in hästdoften som är så fantastisk.
 Terapi på hög nivå:-)
Strax innan nio så lastade vi lurven och for i väg mot Rättviks travbana.


Har varit otroligt intressant att vara med, observera och
utfärda lite kroppsarbete.

Har redan känningar i mina svaga muskler som
 ligger innanför skulderbladen men på ett skönt sätt.


Min arbetsträning ligger på två timmar per dag men i dag blev det desto fler...
men för mig gör det inget för jag kände verkligen efter om jag orkade.
Ska även dit i morgon, sen har jag helg.


För er som inte vet så arbetstränar jag hemma hos Peo Brasar ute på Heden. Han har 6 st hästar och en sjunde på väg i början på maj. Tidigare i mitt liv har jag varit väldigt aktiv inom ridsporten så detta är en ganska stor ny värld för mig med travsporten. Min kunskap med hästarna sitter kvar men körningen är så länge sedan jag utförde så det ska bli spännande.


Hade så roligt i dag och det kändes bra så jag erbjöd honom min hjälp
om han ska i väg på långväga besök, matcher, uppdrag osv.
Antar att det bara kan ses som positivt.
Jag hjälper till i den mån jag kan:-)

Har precis trillat innanför dörren och ska in i duschen.
Kanske blir det pannkakor i dag.
Emma håller ju koll på mig så att jag får i mig mat så i morse blev det yoghurt och
till lunch hennes fars husmanskost.
Alldeles ljuvligt gott rotmos samt dillpotatis, tillbehör var korv men jag hoppade den
 och tog bara av det gottaste:-)
Och nu när jag ätit kommer ju hungern mycket snabbare så jag måste väl...

Nehepp...duschen var det som sagt...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att du börjat arbetsträna nu! Hoppas allt kommer fortsätta gå bra=D

...Själv ska jag göra mina slutliga gymnasie-val imorrn´! Funderar över alt. nummer tre nu!!!

KRAM

2009-01-22 @ 19:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0