Hur ska jag kunna få ihop mitt liv?

Hur ska jag kunna få ihop en vardag med 8 timmars arbetsdag?

Om man tittar på mina dagsaktiviteter nu så har jag fullt upp, ingen energi och arbetar endast 2 timmar om dagen.

Den ekvationen går inte ihop för mig.

I dag har jag varit på mitt arbete i 2 timmar.
Göran och samtal i 1 timme.
Promenad med Grynet 1,5 timme.
Fixat med papper åt höger och vänster.
Promenad med Grynet i 1 timme.
Och lite annat småplock som städning osv.

Det kanske inte tycks som att jag gjort något av värde men för mig så har ovanstående dag varit hektisk.
Som det känns nu så kommer mitt liv aldrig vara som alla andras.
Min lunch ska jag äta så snart köttbullarna är färdistekta och jag rört ihop moset.
Hur kan det komma sig att jag inte äter förräns nu?
Jag tror att det kan bero på att jag är så fruktansvärt van från tidigare arbete att göra klart så mycket som möjligt så att man kan få sitta i lugn och ro med tallriken och få äta varm mat. Och det var väl kanske klokt/smart tänkt men nu är ju inte situationen inte så längre, varför fortsätter jag i samma skadliga banor?

Om man tänker så här...ju mer min kropp är inställd på svält, desto lägre förbränning har jag. Det man vill uppnå som viktfixerad människa är hög förbränning. Hög förbränning får man först och främst genom att äta regelbundna måltider med ca 3-5 timmars mellanrum. Utöver det så får man den förbränning man vill ha genom att äta en näringsriktig måltid. Dvs. att den ska innehålla vatten,proteiner, fett, kolhydrater, vitaminer, mineraler och spårämnen.

Självklart höjer man sin förbränning om man rör på sig men det är om du äter bra och regelbundna måltider. För om koppen är inställd på svält och man tränar mycket så bromsar kroppen och släpper i från sig ännu mindre av energin den behöver för att gå runt och istället så lagrar den vätska.

Jag är logisk, jag är inte dum i huvudet.
Ändå är det så svårt att ta åt sig.
Kanske kan man kalla mig ett PUCKO??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0