Dagens valpkurs...

I dag var det näst sista gången på valpkursen.
Känns lite tråkigt nu när man börjat lära känna alla lite mer.
Men får väl försöka hålla kontakten.
Åtminstone med lilla Kiwi som Grynet älskar att leka med.

I dag var vi ute till en början och
övade följsamhet vilket  gick hyfsat men vi måste öva mer.
Nöta, nöta, nöta...tills det sitter som berget.
Efter det kommer nästa utmaning, följsamhet utan koppel.
Som övning nummer två körde vi att gå på led
och så skulle hunden inte dra framåt eller sträva bakåt.
Och här har vi massor att jobba på för Grynet älskar att dra framåt.
Och hon kan glömma att hon ska vinna över mig den lilla morrhoppan.

Gjorde en inkallning med störning av 10 andra hundar på vägen
men det gick super och hon kom i en rasande fart.

Vi gjorde något mer men kommer inte ihåg och därefter gick vi in i värmen.
Övade på sitt med andra hundar som störningsmoment,
vilket gick mycket bra och även om jag gick i väg en bit
och bad henne stanna kvar så gjorde hon det med störning.
Och i samma veva så övade de som var stöningsmomenten på att gå fint.
Mycket effektivt och Grynet fattade vinken till slut.

Hade turen att få gå en våning upp och gömma mig i ett rum.
Marianne släppte sedan Grynet som skulle leta reda på matte.
Gick sådär första vändan, tog ett litet tag för henne och hitta mig.
Men hon blev så orolig att jag fivk ropa hennes namn två gånger innan det gick vägen.
Andra gången gick det lite lättare,
då följde hon mitt spår men då det delade sig blev hon förvirrad
och gick in i det förra rummet jag gömde mig
men efter lite funderande och nosande så kom hon till slut in till mig.
Var så duktig och jag hoppas att hon förstod vinken till slut.

Och sen var det lite mer lek och trick.
Vi har som läxa att lära hunden ett trick
som vi ska visa upp på avslutningen på söndag.
Undrar vad vi ska hitta på....



Kommentarer
Postat av: Nina

Så söt hon är...tur att Ludde inte ser henne...då hade jag haft en laptop med en massa dregel på skärmen =o)

Hoppas allt är bra med er annars...själv har jag varit lite småfebrig sen igår (fredag) men nu börjar jag må lite bättre...



Kramar till er båda från oss...

2009-01-31 @ 20:11:07
URL: http://ninaludde.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0