Dagens samtal; mat och tjocktankar.

I dag gjorde jag det.
Jag berättade om mina tjock tankar för Göran.
Och han kunde inte hålla med mig
men han kunde hålla med mig att jag inte känner mig som för ett år sedan.
Så där är vi överens och det är ju positivt.

Samtalet i dag har gått ut på kost, mat, förbränning
och kroppens samt matens funktioner och behov.
Egentligen rätt så logiskt men
när hjärnan är förvrängd så blir det logiska ologiskt.
Så nu arbetar vi på att jag ska anamma det logiska
 och försöka inse att mat gör mig inte tjock.

Så till frukost bör jag äta en tallrik yoghurt, 2 knäckemackor
med smör och pålägg, 1 ägg, 1 frukt samt te.
Till lunch ett lagat mål mat husmanskost och detsamma till middag.
Om ett kvällsmål ska intas så kan det vara en liten omelett
eller knäckemacka med smör och pålägg till en kopp te.
Men det sista målet ska intas innan klockan nio
 så att inte magen behöver sätta igång med sitt arbete precis när man ska i säng.
Mellan 3-5 timmars mellanrum är lagom
 för att kroppen ska må som bäst och tillgodogöra sig på bästa sätt samt orka.
Jag siktar på 4 timmar. Tror det blir lagom för mig.

Om man inte äter så ställer kroppen in sig på svält.
 Och det som händer då är att kroppen tar av sin egna byggstenar
och därav samlar kroppen vätska vilket gör att huden och musklerna käns degiga.
 Det är alltså inte fett vi känner utan vattenansamlingar. J
ag har aldrig sett det så förräns Göran sa det till mig.

Men min hjärna säger något helt annat.
Att jag ska sluta äta.
Då kommer jag att bli smal och fin.
Mitt mål denna veckan är att åtminstone få i mig frukost, lunch
och sedan ett kvälsmål.
Går det bra kanske jag kan utöka tills nästa vecka.

Nu ska vi se om hans teori stämmer
 att jag inte kommer att gå upp i vikt av mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0