-12 grader.

I morse när jag kom till stallet var det riktigt kallt och dimmigt.
Men vi körde igenom hela stallet
så det vart rent och fint ,därefter hämtade vi in gammlen och lilltösen.
Det var dags att köra och jag selade på nästan helt själv så lite stolt är jag.
Mitt enda problem är egentligen om jag ska på utsidan eller insidan om skackeln.
Och det är väl bara och nöta så ska det nog sitta snart.

Ut i den frisk luften och när vi joggade igång bet det rejält i kinderna.
Sen tog vi en repa upp på berget
och där var det sommarvärme jämfört med nere på rakbanan.
Ett litet tag trodde jag att jag skulle förfrysa näsan
men klarade den tack och lov.
Körningen gick bättre i dag då jag hade helstängt på henne
så hon inte kunde kika så mycket på allt runtikring
utan mer fokusera på det som sker framåt.
Hon blev mycket piggare och allertare vilket var riktigt skönt.
På slutet började hon trilskas med huvudet
men gav upp då hon insåg sig slagen av en envisare själ.

Väl tillbaka var det fikadags
och det satt fint med lite värme efter köldknäppen
och när vi var färdiga så hade det blivit lite varmare ute.
Skönt för Peo´s skull som skulle köra lillskrutten en vända.
Medans han sysselsatte sig med det så lagade jag staket.
 I går hade nämligen lilltösen stått utanför hagen
och friat med gamlingen och lillskrutten.
 Och mycket riktigt var tråden av på två ställen;-)
och när jag ändå höll på så gick jag igenom Lurvens hage också.
Han är ju en sådan luring att han gnager på stolparna
tills han kan bryta av dem på mitten så där var det lite pyssel.
Men nu ska det förhoppningsvis sitta ett tag till.
Om vi har tur till på måndag, hehe...

Så nu är det lite mat i magen
och en promenad med fröken som ligger här i sängen.
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0