Vinst/Förlust.

I går hade jag mitt samtal med Göran.
Jag kommer knappt i håg vad vi pratade om.
Minnet sviker mig fortfarande.

Vet att vi delvis pratade om maten och att jag ska verkligen försöka äta var 3-5 timme.
Dvs. inte börja laga maten efter 5 timmar utan äta inom den tidsramen.
Ska verkligen försöka denna veckan men vet att det kommer bli tufft.

Vi pratade självrespekt.
Om att jag har gjort allt för relationens skull 
under mina senaste förhållanden vilket gjort att jag slarvat bort mig själv
 och min egen självrespekt på vägen.
 Nu ska jag lära mig att helt stå på egna ben
och det kommer nog gå galant så fort jag förstår
och inser att jag är värdefull.

Jag ska fortsätta med medicinen.
Vilket betyder 6 månader till minst.

Vi pratade om sömnen som förändrats.
Nu har jag problem att somna in
men sen så sover jag ett fåtal timmar i allafall.
Vilket gör mig lite mer utvilad.
Nu är utmaningen att kunna somna samt att slappna av.
Drömmer så mycket att jag vaknar spänd som en fiolsträng
och huvudet dunkar, nacken smärtar och käkarna är tokspända.
Så nu blir det försöka till avslappning här framöver.
Kanske ska börja med hemmayoga?

Vi pratade om val.
Att man kan göra ett val för att få en kortsiktig vinst men en långvarig förlust.
Eller så kan man satsa på en kortsiktig förlust och därmed få en lånsiktig vinst.

Jag är den nedre.
Jag tar förlusten av Thomas nu
och inser att det gör ont men siktar mot framtiden
där jag kommer vara den stora vinnaren.
Inte för att det är en tävling
 men jag dövar inte mina smärtor utan accepterar dem.
Tror det är det bästa.

Nu kan jag inte komma i håg vad det var mer vi pratade om.
Usch, måste nog ringa Göran och fråga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0