Vilken start på dagen...

Jag sitter nu i köket och njuter.
Solen skiner och snön gnistrar så vackert.

Jag och Peo har varit ute och kört lilltösen och skrutten.
Min tös var lite i det blå i dag
och såg en älg i skogen vilket ögonblicket senare
resulterade att vi hamnade mitt i skogen.
Och där fick vi köra för det var så hög kant att ta sig ner.
Över stock och sten har vi hoppat men till slut kom vi ner.

Lite seg i starten i dag men vaknade allteftersom.
Sög i när skrutten närmade sig bakifrån men jag har ltie och fundera på över helgen då hon är så vevvlig med huvudet. Hon kikar åt vänster hela tiden och det gör att hon kan tendera till att springa snett i sulkyn. I vänster töm så får man reaktionen att jag kan böja huvudet hur långt som helst...och det tar ett tag att få respons om man vill styra henne åt vänster...Försöker jag krama i höger töm så reagerar hon omgående med att gå dit...så det är lite klurigt att komma på hur jag ska få henne rak. Det är precis som att hon är stel åt höger och skulle behöva stretchas. Kanske ska testa det på måndag?
Några andra tips från hästkunniga?

Även fast det var -15 grader så kändes det inte tack vare solen som värmde gott.
Inte ens händerna blev kalla.
Om inte mamma hade suttit hemma och väntat hade jag kunnat köra en till tur.
Men nu ska vi ut och ta en liten promenix i stället med Grynet.
Busa i snön och se henne så där underbart lycklig:-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter som att du har en fantasktisk dag gumman!! hoppas du njuter ute i solen och med din mamma!!! saknar dig! puss och kram

2009-02-13 @ 14:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0