Gårdagens arbete....

Gårdagens arbetsträning bestod av inomhussysslor då det var -20 grader.
Medans Peo tog på sig rånarluvan och körde Lurven en sväng så mockade jag igenom stallet och såg till att allt var rent och snyggt. Tanken var att vi skulle köra gamlen och lilltösen efteråt men han ville inte att jag skulle förfrysa näsan och kinderna så vi tog tag i en annan viktig sysselsättning.
Vi raspade tänderna.
Tog Lurven och skitungen.
Lurven hade väl lite protester  men vi fick bort de mesta spetsarna längst bak och förhoppningsvis kommer det visa resultat i avföringen nu de närmaste dagarna. Skitungen var så kaxig till o börja med men sen veknade han...dock tror jag att det var ett mycket bra initiativ att vi gjorde det för det trillade ur en tand som bara suttit fast på ett ställe så förmodligen kan det ha varit den som stört vid körning....hoppas det visar sig vara så.
Han skulle köra honom en sväng efter vår fika så jag får väl höra i dag...

I dag som ni ser är jag hemma vid 10 men det beror på att jag inte ens varit ute ännu.
Han ringde sent i går kväll efter träningen och tyckte vi kunde köra på dagen i stället så kanske det inte var så kallt....så nu ska vi äta frukost samt gå en promenad. Funderar på om inte Grynet ska få vara hemma själv i dag, i stället för att sitta i bilen....

Tack för alla fina kommentarer, ni är så gulliga!!!

Ha en underbar dag!!!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0