Det snöar....

I dag var Peo vaken med tuppen tror jag,
han var inne på sin andra box när jag kom dit till strax innan åtta.
Så det var bara att hugga i och köra på.
Fort gick det och i dag testa vi ett nytt par att köra.
Gamlen och lilleskrutt.
De som delar hage i vanliga fall.

Gick bra.
Gamlen lunkade mest men vaknade till på hemvägen
och andra vändan på rakbanan men om lillen kom för långt bak
så bromsade han lite.
Vet inte om han var rädd för att springa i från sin lille kompis.

Men lite tempo fick vi upp iallafall
och gamlens stelhet gav med sig när han fått värma upp lite.
Han ska starta på måndag i Romme så nu hoppas jag att det går vägen
 så han inte blir instängd som sist.

Snön yrde så man blev nästan blind
och såg ut som en snögubbe men det var inte kallt någonstans.
Skönt, lättare att köra på då:-)

Efter körningen fick alla knata in i stallet så de inte skulle bli kalla om ryggen
och det var ingen som protesterade.
Det var nog tillräckligt att stå ute de timmarna på förmiddagen.

Anki från Arbetsförmedlingen kom ut och hälsade på
för att se att både jag och Peo  trivdes med allt och med varandra osv.
Och det var riktigt roligt att höra för han skulle vilja ha mig där jämt.
Superskönt att höra och om hästarna börjar kuta in pengar igen
så skulle jag kunna få anställning.
Förstå vad coolt.
Tänk om det kunde bli så,
jag skulle verkligen kunna tänka mig att arbeta med hästar igen.
Detta ska bli min önskan, annars får jag säkert bli hobbytränare.
Jag får plugga och köra hästar...perfekt!!!
 Och jag vågade även ge bort muffinsar i dag.
Tydligen smakade de bra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0