Dagens pass.

Hemma.
I dag har vi haft ett bra tempo i stallet.
Peo skulle nämligen hinna in och kika på A-lags träningen.
Vi har mockat, sopat och stallet glänser;-)
Även kört.
Jag lilltösen och Peo tog Lurven.
Lurven hade lite problem i början för han ville bara gå och tjåla med fröken
men skärpte te sig när han insåg
att hon tänkte ge honom en riktig fight i tempojobbet...

Min tös började dagen med hopp, skutt, sparkar, galopp....
allt bus som tänkas kan.
Men vaknade till på rakbanan
och sprang på som bara den.
Kan knappt tro att det är samma häst som Peo berättat om.
 Han som berättat att hon varit såååå seg.
Men inte nu längre.
Kanske lusten för att springa kommit
för hon gör det utan ansträgning och på eget bevåg.
Jag behöver inte mana på bara styra och bromsa.
Hade lite lättare sulky i dag också så vi kunde öka farten lite
och jag tyckte det kändes bra.
Riktigt roligt var det.

Nu blir det duschen och sen arenan och äta lunch med töserna.
Dock inte söta Emma för hon ligger och sover... men Anna och Lisa:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0