Dagens pass...

Jag har varit hos Peo i dag.
För det är ju äntligen måndag:-)
Jag älskar måndagar och kommer att njuta av dem så länge det varar.
Och anledningen till min kärlek är stallet.
Att få kliva in i stallet och höra hästarna prata lite välkomnande.
Känna doften och lugnet.
Så vill jag ha det jämt.

I dag passade vi på att ta Lurven och Lilltösen
medans de fortfarande stod inne.
Körde en lugn vända då de haft lite vila i helgen.
Kärde mer muskelträning i uppförsbacke i lugnt tempo.
Fröken trampade på bra uppför men var inte särskilt pigg i övrigt...
vaknade efter sista vändan uppåt och
visade då glädje för att springa snabbare.

När vi kom tillbaka till stallet mockade vi igenom boxarna
och hästarna fick knata ut i hagen.

Och fort gick det...
i en rasande fart var vi klara och gick in för en fika.
Alltid lika trevligt och jag älskar detta lugnet som är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0