Sista prommisen för dagen...

Jag har nu gått sista promenaden med hundarna.
Det har bara varit bus och tok hela vägen.
I bland vet jag inte hur man ska ta sig fram...
de bara far runt som två dårar vilket inte gör mig något
så länge de är lösa men när de går i koppel...arghhhh...kan bli tokig i bland!!!
Men söta är de och kul har de...det är ju trots allt huvudsaken.

Nu ska jag riva ur soffan och plocka samman all tvätt inför morgondagens mission.
Tvättning och städning för hela slanten.
Yeeeey, vad roligt.
Men som tur är känns det bra efter att det är klart.
Sedan får vi se om vi tar vårat pick och pack för att dra till Hedemora.
Skulle vara skönt och komma ner i morgon faktiskt.
Bara få vara med mamma.
Tror inte jag har något här hemma som väntar.
Kanske skulle vara ett par skitsnygga skor
som jag råkar veta är på väg hem till mig.
Hela vägen från vårt grannland Danmark.
Men de kan jag ju hämta ut en annan dag.
Typ som juldagen, annandagen eller i mellandagarna.
Jag umgås hellre med min familj och tar det lugnt.

Mer på min lista i morgon är att bada hundarna
då de luktar såååå mycket häst och dynga om dem nu.
De kommer ju att bo hos min mamma nu under jul och nyår
så kan väl vara lite snäll och låta henne slippa skitlukten.
Det är så mycket resor med jobbet i mellandagarna
samt lite galejj så jag känner att jag och dem mår bättre
om de får ha de gott och bli bortskämda med julskinka och prinskorv i stället;-)

Nu ska jag fixa här innan sängen lockar.
Bäst att vara en duktig tjej så karman spelar på min sida....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0