Måndagen...

Hej hej.
Varit lite frånvarande i dag då jag lackad totalt på allt och alla tidigare.
Eller kanske inte riktigt så illa
men jag tröttnade ur ordentligt på mångas oärlighet.
I fortsättningen...
...hur ska man liksom agera för att det ska bli rätt?

Dagen har tillbringats i stallet och det var så skönt att vara tillbaka hos hästarna. I dag har jag inte gjort något skitgöra utan bara kört. Byte bara åkdon och häst tre gånger. Var riktigt roligt då alla var pigga och framåt. Fröken travade på riktigt bra och var långt före lilla Bosse. Sedan var det Linas tur och hon gned på riktigt bra och det känns lovande med tanke på att hon ska starta på fredag på Romme. Sist men inte minst ut var göken och harn var pigg som tusan. Gned på riktigt bra trots lite stelhet i början men han har ju vilat i helgen så det kanske inte är så konstigt. Det släppte under värmningen så det var nog bara lite knackigt. Han ska ju inte starta mer i år utan vi siktar på januari nästa gång. Som det ser ut nu.

Efter stallet så var det snabbt hem, skriva ett inlägg och duscha innan jag åkte i väg på ett samtal som kändes riktigt givande. Jag gillade känslan jag hade när jag gick därifrån. Det var liksom inte en tyngande känsla utan mer lättad. Vi pratade om en hel del som jag inte riktigt ägnat någon djupare tanke åt men när Peter påpekade vissa saker så gick det upp ett ljus. Fler sådana samtal vill jag ha...och ser faktiskt framemot måndagen på ett annat sätt än tidigare.

När samtalet var slut så åkte jag hem och försökte öva mig på att locka håret med min GHD plattång. Gick väl bra på vissa partier och mindre bra på andra. Tror verkligen att det är dags för mig att klippa topparna. Men det lär dröja dessvärre...tills dess kör jag på rakt hår eller locktång...
Men som man säger...övning ger färdighet!!!

När det var gjort så kom Thomas förbi
och vi lagade lite mat och gjorde våran underbart goda kola.
Salt ljus kola som smakar gudomligt.
I morgon ska jag försöka hinna dela den
och packetera så ska ni i af få se en bild och sukta efter dem;-)
Förhoppningsvis så hinner jag baka lussekatter innan lucia..
Det har visst gått åt några stycken här hemma...hehe...

Nu efter att vi kollat på teve och promenerat hundarna
så ska jag nu krypa till kojs. Har en liten sovmorgon i morgon
men ska kanske försöka ta en frisk morgonpromenad först.
Vi får se hur jag mår till morgonen.
Först vill jag bli lite piggare och kanske är sömn botemedlet för det.

Tack för en trevlig kväll=)
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0