Mitt hjärta Grynet...

Solen skiner i dag, hurray!!!

Så glädjande och jag ska göra mig i ordning för att åka på utflykt.
På jakt efter pelargoner, ljusrosa.
Och sedan en tur till Skarp och Vidablick....

Ska bli gott att få vara ute i solen och njuta...

Har läst ut en bok  nu, Marley och jag.
Underbar bok om kärleken till hunden, människans bästa vän.
Jag älskar Grynet, hon är mitt allt!!!
Och nu ligger hon i andra änden av soffan vid mina fötter och sover,
mitt älskade lilla havregryn.
Vad skulle jag göra utan henne?
Vem skulle äta upp mina sandaler eller leta efter gammal potatis i sophinken?
Vem skulle kräkas upp plastpåsar som i hemlighet förtärts?
Vem skulle rata sin egen mat för att i stället försöka norpa mattes
i från vardagsrumsbordet?

Ja alla dessa saker som man älskar hos sin underbara vän.
Små och naggande goda....

Kommentarer
Postat av: Nina

...vet precis hur du menar ;) och jag förstår precis dina känslor för lilla hjärteGrynet...för jag känner samma för min lilla Ludde pruttkudde... =) hälsa Grynet från oss...

2009-08-01 @ 12:45:17
URL: http://ninaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0