Skärtorsdag.

Nu sitter jag vid mitt fönster och kikar ut.
Det är grått och trist ute.
Solen tog ledigt några dagar för att ge oss lite regn.
Gör mig inte så mycket men automatiskt så blir allt lite tyngre...
Påsken är här och jag vet inte riktigt vad den betyder för mig.
Den liksom mest är...
innan har det symboliserat att säsongen närmar sig sitt slut i fjällen
och att det är dags att mellanlanda hos mamma
och packa om väskan inför sommarsäsongen.
Men det gör jag ju inte längre så nu är den liksom bara.
 En tid då man ska käka köttbullar och ägg....
samt lite kokt potatis.
Mer avancerat än så är det inte....

Vi får väl se vad denna påsken bjuder på.
Min gårdagskväll var lite otippad så jag har en del att fundera över nu.
Medans andra är ute o partar
så passar jag på att tänka igenom allt som hänt.
Analysera lite mera....

Nu på morgonen åkte vi till Rättvik med gamlen och lille skrutt.
Det gick superbra med allting och körningen flöt på ganska bra.
Det var ju första gången för lillen så han hade ju lite att titta på
men de får man leva med.
Tyckte han var otroligt duktig då det var mycket som var nytt.
Det var andra gången i sitt liv som han åkte transport,
första gången transportskydden var på samt täcke
 och sen även första gången han fick duscha.
Och allt gick så bra...

Nu ska jag in i duschen och sen blir det väl soffan antar jag.
Känner mig rätt så mör i kroppen faktiskt....
Ha en trevlig skärtorsdag allihopa!!
Glad påsk!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0