Nu får det vara nog!

Veckorevyn och Blondinbella(Isabella Löwengrip) har startat en namninsamling som heter:
 "Nu får det vara nog!".

Denna insamling handlar om våldtäkter, att ändra på samhällets syn på dessa vedervärdiga övergrepp.
Även samhällets syn/tycke att ge den utsatte, tjej eller kille, skuld.
Att personen i fråga gjort något fel.
Fel klädval, alkoholpåverkad, glad, ledsen... 

Isabella och Veckorevyn ska i nästa vecka träffa justitieminister Beatrice Ask för att lämna över denna namninsamling samt intervjua henne om vad man kan göra för att förändra. Hur kan man minska antalet våldtäkter samt fråga vad man kan göra när skadan redan är skedd??

Allt som oftast pekas man ut som att vara ett offer. Men så är inte fallet.
Jag kommer aldrig vara ett offer men jag jag har varit utsatt.
Jag kommer aldrig förlåta dessa människor för att de tagit en del av mig.
 En del som aldrig kommer tillbaka.

Det är ett hemskt övergrepp som berövar den utsatte på en bit av sin själ och frihet.
Det finns ingen människa som har rätt att göra så.

Själv har jag skrivit på redan.
Gör det du med.
Tillsammans kan vi förändra.

För att skriva på--> http://www.veckorevyn.com/skrivpa/ 
Vänta inte, gör det Nu!!!
*Kramar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0