Hjälpa.

Jag vill hjälpa.
Människor som har det svårt.
Människor som inte får mat, sjukvård, utbildning, jobb, rättigheter...

Funderat i många år på att åka i väg på volontärarbete. Aldrig kommit till saken dessvärre.
Det känns som att jag lever i mitt I-land med alla mina småproblem och glömmer bort att det finns människor som har det flera gånger sämre. Jag kom på det nu på eftermiddagen bara så där och känner mig som en stoooor egoist nu. Men egentligen är jag nog inte det utan bara lite rädd för det främmande som jag själv aldrig upplevt. På vissa delar av jordklotet är det en annorlunda värld som jag inte mött. Någon gång kommer jag att göra det och fram tills dess vill jag göra nåt.

Ska kolla över min ekonomi i morgon. Tänkte att jag kanske kan bidra med lite för att förbättra världens tillstånd.
Jag vill inte mildra mitt egna dåliga samvete utan snarare försöka göra något i stället för att vara helt passiv. 



 Bättre göra något än inget alls!!



Kommentarer
Postat av: madde

Innan vi fick malte så skänkte jag å victor 100kr var i månaden till något "företag" som gav pengarna till den som mest behövde det för tillfället..svårt att förklara men tex när tsunamin var så gick pengarna dit osv...Himla smart och man kände att man gjorde lite iaf. Nu dammar det på kontot så hur gärna jag än vill hjälpa alla stackars människor, isbjörnar m.m så har jag inte råd :( Man måste ju leva själv oxå!

2008-10-15 @ 22:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0