Hemma!

Nu har vi landat hemma i soffan. Sååå trött!!
Så nu blir det snart sängen för oss två.
T sitter och spelar poker efter en lång dags arbete. Han lyckades skära av sig fingertoppen i dag oxå. Hoppas att det läker men är rädd att han nog skulle behövt åka till en läkare men men...han gör som han själv vill.

I dag har varit en lång dag men rolig. Linda red två klasser  under dagen. Först en Clear round, Lätt B:1 och därefter Km klassen som var en Lätt A:2. Den senare klassen var det första gången hon red programmet och hon var jätteduktig.
Birk blev lite stark och spänd några gånger men det fanns nog lite nervositet i bakgrunden.
Men de var superduktiga båda två och jag kan helt klart säga att jag är en stolt moster:-)

Efter alla timmar i stallet så fick Grynet leka lite med två mindre hundar, Viktor och en lite söt jack russel som jag för tillfället glömt namnet på och jag tror att hon tyckte att det var värt alla dessa timmar i ridhuset för att få leka lite...
de var så söta så!
När vi kom hem så rev jag och min syster upp lite blomlökar som ska in och bo i Zigges garage under vintern för att sedan till våren få frodas i rabatten igen. Lilltjejen var inte sen att hjälpa till kan jag lova;-)
Pizza till middag då vi allihopa längtat efter mat ett tag...och den gick ner...nästan i allafall.

Zigge kom dit med sin nya dator och jag installerade den så nu har han en ny fräsch dator att leka med.
Mamma tittade också förbi så vi tog oss en fika. Dessvärre hade vi glömt kanelbullarna...fyyy, skäms på oss...
kan ju inte glömma bort på dess egna dag...kanske kan ta en i efterskott i morgon;-)

Kollade på Svensson, svensson och därefter det nya Stjärnor på is. Vilket jag tyckte var sådär. Men det kanske blir roligare för varje vecka som går, då de förhoppningsvis ska lära sig lite mera med tiden.
När jag var yngre så åkte jag konståkning men på grund av en skada så slutade jag...tråkigt då det var super roligt.
 En riktigt isprinsessa var jag på den gamla goda tiden=)

Denna helgen är det marknad i Rättvik och säkert massvis med människor som vallfärdar dit...kanske ska ta en sväng dit i morgon? Någon som varit dit?

Njae...nu ska jag krypa i säng, ögonen går i kors!!!
Sov sött!!!
Kramar
 - Jan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0