Valpkurs; träff nummer två...

I lördags morse bar det av till Falun och Hundskolan Högbo.
Det var dags för träff nummer två.
I dag blåste det inte lika mycket som första gången.
Vi startade ute och pratade om att gå i koppel, leksakssök, att stanna...

När vi prövade leksakssök så var vi parvis och
 Grynet fick vara med sin lilla chihuahua kompis Kiwi.
De två har verkligen funnit varandra...
har superroligt när de leker tillsammans.
Grynet struntade dessvärre totalt i sin tuggis men Kiwi´s leksak var mycket roligare
så vi hade turen att få låna den under övningen.
Leksaken hittades alla gångerna och det var en stolt Grynet
som visade upp sitt fynd i skogen:-)
Båda tjejerna var super duktiga!!

Sedan körde vi lite gå i ring och slalom mellan de andra deltagarna
 för att få hunden att följa matte/husse.
Grynet var lite distraherad men följde trots alla störningsmoment med mig...
och när vi körde Stanna! så fattade hon galoppen direkt!!
Så nu när vi går i skogen och har henne lös
men får span på något så stannar hon när jag ber henne!!!!
Det är underbart för man kan slappna av
på ett annat sätt nu när man har lite mer kontroll på henne.
Jag förstår att hon egentligen inte vill stanna då det är en stor värld som ska utforskas...
men trots det så lyder hon.
Jag vet att det kommer komma gånger då hon åter testar min gränser
men jag njuter av stunden och fortsätter träna dagligen.

Efter det praktiska arbetet var alla hundar rätt trötta så då körde vi teori i en timme.
 
Pratade om mycket och jag har en del tips nu som jag ska testa här i veckan.
Bl.a. hur jag ska gå tillväga när Grynet bits som värst.
Hon kan vara vidrig emellanåt men nu ska vi testa lite nya grejer...
Hoppas något fungerar.

Nu sover hon som en prinsessa vid mina fötter...
Jag älskar verkligen mitt lilla gryn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0