Onsdag.

I går var jag och min lilla prinsessa på äventyr i Siljansnäs.
Det är ett ställe vi kommer att besöka många fler gånger.

Vi var nämligen till Pillan från Cairnstones kennel.
Hon har ett trim inne i Siljansnäs som vi besökte för första gången.

Först när vi kom in så fick Grynet träffa Pillans fina pojkar Pricken och Tobias.
Pricken och Grynet fann varandra direkt då de bara skiljer 5 månader mellan dem.
Tobias, en riktig snygging,
observerade mest den lilla tösen som försökte trigga i gång honom;-),
utan större lycka.

Jag har nog aldrig sett Grynet så lycklig.
Hon var i paradiset tillsammans med hundar som förstod sig på henne.
Själv njöt jag bara att av att se glädjen hos hundarna.

Efter lite lek och stim så var det dags för trimningen.
Grynet fick ligga i Pillans knä denna första gången och skötte sig superbra.
Hon var så duktig.
Protesterade enbart en gång men
det har man rätt till när man gör något för första gången och
 inte förstår varför någon rycker en i pälsen....
När klorna var klippta så fick lilltjejen komma ner till pojkarna igen och
stimma vidare:-)

Efter ytterliggare lite lek så var det dags för oss att åka hem.
I bilen somnade fröken omgående.

Nu börjar hennes vuxna färg komma fram i pälsen som är vetefärgad.
Men än har hon mycket svart kvar kring näsan.
Efter trimningen ser hon så "vuxen" ut...
det blev en enorm skillnad.

Jag fick en kick av att träffa en ny härlig människa som inspirerade mig enormt mycket.
Pillan var en fantastisk person och
 vi bestämde att vi skulle höras av snart så att Grynet får komma hem till henne
 och hälsa på Pricken och Tobias igen samt även hennes två flickor och Lillebror...
då kommer det att bli fullt ös medvetslös=).
Pillan tyckte även att det skulle bli otroligt roligt att hjälpa mig med Grynet.
Hon tyckte att jag hade en tuff liten tös...
och jag kan inte annat än att hålla med henne.
Men som hon sa...så här ska en riktig Cairn vara!!

Nu sover skruttan bredvid mig och snart ska vi gå ut på en långpromenad.
Vi behöver frisk luft båda två.
Sen kommer vi väl däcka på soffan, som vanligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0