Läkarsamtal.

I dag vid 13:00 hade jag min telefontid med läkaren.
Det gick bra.
Han lyssnade och jag fick fram vad jag ville.

Hade till och med förberett en lapp med vad jag ville säga
och jag kunde bocka av allt när samtalet var slut.
Det kändes otroligt skönt och det kändes som att
Görans samtal gjorde Anders mer öppen.

Jag kände mig tryggare.
Nu har jag fått mer medicin som jag ska hämta ut i morgon.
Och lite mer tips om sömnproblem och hur jag ska kunna arbeta med det.
Åtgärda det så att jag kan få sömneffektivitet så småningom.

Anders hade även skrivit ihop en komplettering till FK.
Den skulle han skicka in åt mig.
Sedan ska jag be Göran printa ner lite till.

Nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer att hjälpa.
Jag vill verkligen bli bättre så jag ska kämpa.

Har fyllt i nästan hela min aktivitetslista för morgondagen.
Det är en ny sak vi börjat med för att
jag inte ska fastna i deprissionen och bli passiv.
Avskyr när jag blir passiv för att då tappar det mesta sin betydelse.

Men ska skriva klart listan helt innan sänggående så att jag kan sova lugnt.
Timme för timme.
Från morgon till kväll.
Sen om jag genomför det efter listan eller inte är en annan sak.
Den finns där som support och stöd i allafall.
Om jag skulle behöva det.

blommor18.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0