Jobbigt. Om mig och mitt förflutna.

Nu har jag precis ätit frukost.
Hallonyoghurt och knäcke.
Plus en lussekatt.

Har varit hos Göran hela morgonen.
Jobbigt.
Känner mig smutsig.
Och arg.
Arg på dumma människor som har gjort mig så illa utan att förstå det själva.
Elle förstod de vad de utsatte mig för?

Jag har blivit utsatt för övergrepp.
På många sätt och vis.
Men framförallt tre händelser i mitt liv som har gett övriga "övergrepp".

Lika bra att lätta mitt sårade hjärta.
Jag har blivit våldtagen.
Två gånger.
Den ena gången med knivvåld av en person och den andra gången blev jag drogad och våldtagen av två killar.
Det tredje övergreppet var i ett förhållande där jag under lång tid blev både psykiskt och fysiskt misshandlad.
Under många år har jag levt i förföljelse och under hot.
Det kan vara över nu men jag kommer aldrig känna mig riktigt säker.
Aldrig.
Det är inte så att jag oroar mig för att det ska fortsätta men mina tankar och handlingar gör att jag omedvetet tror att alla tycker illa om mig precis som mina vänner som svek mig för några år sedan för att de tyckte att det var mitt fel.
Rädd att alla ska svika mig.
Att de inte ska tycka om den verkliga Ulrika.

Detta har format mitt liv till den jag är just nu.
Men de ska inte få vinna över mig.
De har tagit en bit av mitt hjärta och min själ men från och med nu ska jag vårda de bitar jag har kvar.
Jag är värd det bästa för så som jag har kämpat i mitt liv...nu är det min tid att bli 100% lycklig.

Jag vet än i dag inte varför jag blev deras offer.
Kommer aldrig få veta.
Tack och lov så skyddade jag min familj och mina djur från hoten jag fick utstå.
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om de hade satt sina hot i verket och skadat mina syskonbarn eller käraste Alice.
Fel av mig att inte anmäla?
Men det gjorde jag...
fast den föll bort mellan stolarna...
Polisen svek mig.
Så j*vla mycket.
Hur kunde de?

Varför svek mina vänner mig?
Det är ett övergrepp i sig att svika sina vänner och baktala dem.
Lägga skulden på offret.
Så många frågor jag har.
Men rädd för svaren.
Flytten från Säter till Hedemora trodde jag skulle hjälpa men det blev bara värre.
Nu kan jag åka dit och andas något sånär men kommer aldrig kunna slappna av.

Jag flydde.
Efter skolan flydde jag från ondskan.
Men den förföljde mig.
Hur orkade den?
Kunde den inte skaffa sig ett eget liv?

Denna ondskan var min föredetta pojkvän som misshandlade mig.

Jag flydde.
Det finns tre olika beteenden i utsatta situationer.
Den som flyr.
Den som slåss/fightas.
Den som blir paralyserad/spelar död.
Jag har upplevt alla tre.
Vet inte vad som är bäst.

Orkar inte skriva mer nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet inte vad jag ska säga men jag är glad att du vågade lätta ditt hjärta. Ingen männsika ska behöva bära på det här utan sina vänner vid sin sida! Jag vet inte heller vad jag ska skriva för att få dig att må bättre men jag har sagt det förut och jag säger det igen! När du känner dig redo så finns jag här..både för hemskheter och skratt! kram madde

2008-11-27 @ 12:38:53
Postat av: sofie

fan ullis:s.. önskar att ja skulle kunna/kunnat hjälpa dej på nå vis:S finns här..

2008-11-27 @ 18:27:11
URL: http://sofief.bloggspace.se
Postat av: Anna

Det är hemskt att nån/ flera kan göra sånna saker mot en annan människa. Jag kom ihåg när jag först fick reda på de två första övergreppen, det var hemskt då, å det är det fortfarande. Hur kan nån göra så mot en sån go människa som du?



men vill bara att du ska veta att jag finns här för dig, det är bara å höra av sig om du vill prata. Spelar ingen roll vad det gäller...



2008-11-27 @ 20:58:09
Postat av: Linda

Man blir så arg, jag förstår inte hur man kan usätta en annan människa för det här.



Det var modigt av dig att skriva om det, jag hoppas att du mår mycket bättre snart =)

2008-11-29 @ 08:51:48
URL: http://fargklickar.blogg.se/
Postat av: linda

jag visste ingenting, jag har inte vetat nåt om det här förns jag läste det nu, jävla idioter. Jag kommer alltid finnas här är det nått så är det bara att ringa. Du är en urgo människa=)<3333333

2009-01-11 @ 16:13:39
URL: http://birquise

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0