Back in Leksand!!!

Sent i går kväll kom jag och lillan tillbaka till Leksand.
Fastnade med T i soffan och slötittade på en film vi redan sett.
Tråkigt men skönt att bara mysa.

I dag har jag varit på samtal med Göran.
Efter den timmen så tog jag och Grynet en långpromenad runt Limsjön.
Solen sken men kyligt i luften.
Fantastiskt.
Grynet har sprungit lös hela promenaden.
Lyssnat på kommandon och busat.
På slutet tackla hon av lite men det är inte så konstigt då hon är så liten.
Bar henne till och från så hon skulle orka mera.

Jättesöt var hon när vi kom till kossorna.
Otroligt nyfiken men samtidigt rädd.
Gömde sig mellan mina ben och satt och smågruffade för sig själv
vilket bara gjorde kossorna mer intresserade...
men hon lugnade ner sig och insåg till slut att de inte var så farliga i slutändan:-)


Bild lånad från Highland cattle föreningen´s hemsida.
Så otroligt vackra djur och med de snällaste ögonen:-)

Nu är det vila på soffan en liten stund till.
Blev lite frusen efter promenaden och försöker komma upp i temperatur nu.
Mys!!!


Kommentarer
Postat av: madde

hej vännen! Jag har en bilddagbok till malte, men är inte så effektiv i den läängre för jag har sällan tid! men då ch då dyker nya bilder upp och så finns det ju en hel del gamla om du vill kika :)

http://maltehow.bilddagboken.se/p/main.html?



kram

2008-11-17 @ 15:56:44
URL: http://minlillavitavra.blogg.se/moi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0