Vinterhud...

Nu när vintern har kommit och det pendlar i gradantal
så har min hud flippat ur totalt.
Ena dagen är jag snustorr och flagnar
och sedan kan jag helt plötsligt få fula blemmor och skit.
Man vet aldrig hur nästkommande dag ser ut.

Tack och lov för hudterapeuter.
Alla borde gå till en sådan med jämna mellanrum oavsett
 om man har problemhud eller ej
men huden mår så mycket bättre efteråt.
Själv går jag till Marie Gunnarsson och jag tycker hon är hur mysig som helst.
Jag känner mig otroligt väl omhändertagen när jag är på återbesök
och det är viktigt att man hittar en person som man trivs med.

Nu har jag haft problem med kosten under en tid vilket gör sitt till
men att jag bara kom i gång och dricker ca 1,5 liter vatten per dag
 har gjort hyn mer fräsch.
Tänk att det är så enkelt. Mycket vatten och lite socker.
It´s amazing!!

Men i dag har jag investerat.
I en riktigt fuktgivande kräm till ansiktet som passar finfint nu under vinterhalvåret.
Den heter "Intensive moisture balance".
Och som lite kompletterande vård så har jag en "Gentel soothing booster"
som jag har på mig innan ansiktskrämen.
Detta för att lugna huden.



Utöver detta så peelar jag huden tre gånger i veckan och
försöker även lägga en fuktmask en gång i veckan.
Daglig rengöring med milda produkter är en självklarhet för mig.
OBS!!Torka aldrig ut huden utan använd ansiktsprodukter som passar din hud
så slipper du problem med oren, flagande, stramande hud... finnar, rynkor...osv.

Lycka till!!
Nu ska jag ta hand om min hud så den är fin inför helgen!!

Udate: Själv använder jag enbart Dermalogicas produkter
och varmt rekommendera dem.
Superbra kvalite, inte en massa tjafsämnen i dem
och de håller vad de lovar!!

Kommentarer
Postat av: anna

ja kanske det, är lite dålig å planera in sånt, blir lixom å nu åker vi upp å kollar på hockey, men då blir de ju så sent, men har tänkt många ggr att ja sku åka tidigare å åka å hälsa på dig.. men lugn, jag kommer =) kanske tidigare än va som låter.

ja missen är frisk nu.. men vi har ju näst intill blivit tvugna å ta brorsan till skidoo oxå, å det funkar inte längre, efter helgen så sparkar jag ut honom..(få se vem som tar han då)

2008-12-05 @ 19:50:59
Postat av: madde

Ja brukade gå regelbundet hos en hudterapeut men sen gick hon och blev mammaledig och jag har inte gått sen dess!! ska nog boka en tid snart då hon börjat jobba igen! men säljer marie dermalogica? trodde inte det fanns här! jag har använt mene&moy, hört talas om det? oxå kanon :) stor kram

2008-12-05 @ 22:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0