Nu är jag småirriterad...

Håller på och tvättar nu och är klar...bara torkningen kvar.
Skönt som attan:-)

Började bädda rent i sängen och Grynet hoppar upp men
omgående är jag på henne att hon ska hoppa ner....
då sätter hon sig ner o kissar precis när jag ska lyfta ner henne.
I dag är ingen bra hundägardag.
Hon lyssnar inte för fem öre och
på mindre än ett dygn har hon hunnit kissa i sängen två gånger.
Men det är väl inte värst...bara drygt och onödigt.

Det som gör mig gråtfärdig nu är att hon inte lyssnar på mig.
Vet inta vad jag ska göra.
I bland känns det som att hon inte vill vara hos mig
när hon inte kommer om vi är ute.
Kommer inte, stannar inte, sitter inte...listan kan göras lång
 på saker som inte fungerar.
Tycker hon har varit lite loj eller kanske ledsen man ska kalla det.
Behöver hon vara i från mig? Träffar hon mig för mycket?
Hon blir ju glad när husse kommer hem i från jobbet...

Funderar på om jag ska försöka hitta någon äldre cairn att kanske få låna.
Så lillan slipper känna sig ensam.
Kan det va det som är problemet.
Att även om jag finns här och leker med henne
så är inte det samma sak som med en hundkompis?
Vad ska jag göra för mitt lilla hjärta?




Kommentarer
Postat av: madde

Kanske har kommit in i trotsåldern, det är det en som har här hemma! Ojojoj ibland undrar jag om han är döv, det är skönt nu innan jul då man kan hota med att tomten bara kommer till snälla barn somgör som man säger haha! Elak mamma va ;) men ibland får man ju panik på dom små liven även fast dom ser så söta och oskyldiga ut :) kramkram

2008-12-19 @ 21:04:24
Postat av: anna

hm, jag håller med madde, jag tror oxå hon kommit i trotsåldern... för visst kan hundar oxå göra det? har för mig det... =/

2008-12-20 @ 00:37:32
Postat av: Linda

jajämän. hundarna kommer i trotsåldern dom med.

De har ju olika stadier de går igenom. Tror det är tills dom är 3 år som dom är klara med alla.

man kan bli tokig;)

2008-12-20 @ 11:25:41
URL: http://fargklickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0